Adviseurs regeling Ontwikkeling 2021-2024
- Deanna Herst
Deanna Herst is kunsthistorica en beschikt over een brede expertise binnen de fotografie, beeldende kunst, digitale cultuur en creatieve industrie. Op dit gebied is zij lange tijd werkzaam geweest als curator en producent en publiceerde zij in diverse internationale media. Zij is momenteel hoofddocent aan de Willem de Kooning Academie waar zij onderzoek doet naar Open Design en de betekenis van participatie voor artistiek auteurschap. Zij heeft een groot internationaal netwerk o.a. door haar PhD onderzoek over Open Design. Herst is goed thuis in E-cultuur en Nieuwe Media en heeft veel ervaring met advieswerk, o.m. op het gebied van jong talent. Momenteel adviseert ze ook voor de RRKC bij de commissie Architectuur, Vormgeving en Digitale Cultuur.
- Huib Haye van der Werf
Huib Haye van der Werf heeft de kunstacademie in Den Haag gevolgd en kunstgeschiedenis gestudeerd. Daarna heeft hij als curator gewerkt bij onder meer SKOR, Taak en NAi. Sinds 2013 is hij Hoofd artistiek programma bij de Van Eyck Academy in Maastricht.
- Peter Jansen
Peter Jansen is business manager van het Scapino Ballet Rotterdam. Na een carrierewending vanuit de commerciele sector heeft hij zich als hoofd marketing en ondernemerschap NAPK en als producent en adviseur van diverse dans- en theatergezelschappen gespecialiseerd in alle aspecten van cultureel ondernemerschap. De leidraad hierbij is een moderne integrale aanpak waarin artistieke urgentie, publieksgroei en bedrijfsmatig belang elkaar versterken. Hij is verder adviseur cultureel ondernemen voor de Kunstraad Groningen en bekleedt diverse bestuursfuncties waaronder voor het Rotterdamse Timewindow, een hub van 50 onafhankelijke makers in de dans en performance en ArchiNed, de enige onafhankelijke community based website over architectuur in Nederland.
- Karin Post
Karin Post is actief in de kunst vanuit haar achtergrond als danseres en choreografe. Ze maakte dansvoorstellingen, maar ook andersoortige theaterprojecten, performances, films en animaties. Daarnaast werkt ze in de beeldende kunsten als curator van multidisciplinaire tentoonstellingen met het museum als platform voor dans. Sinds 1989 trad ze op als danseres in eigen werk en in samenwerking met choreografen, beeldend kunstenaars, vormgevers, componisten en film- of toneelregisseurs. Ze is curator contextprogrammering, en ontwikkelt projecten vanuit actuele thematiek in de kunsten.
- Elles van Vegchel
Elles van Vegchel heeft een brede achtergrond in de museumwereld. Na haar studie Kunst en Kunstbeleid aan de Rijksuniversiteit Groningen, ging ze aan de slag als kunstadviseur bij PostNL. Daarna was zij verbonden aan de Hermitage en De Nieuwe Kerk in Amsterdam als Hoofd Publieksbegeleiding en Coördinator Tentoonstellingen en Evenementen. Als projectleider bij Museum Rotterdam, realiseerde ze diverse tentoonstellingen en activiteiten. Bij NEMO Science Museum, was zij tentoonstellingsmaker en gaf zij leiding aan het Projectbureau en het grootste landelijke wetenschapsfestival van Nederland, het Weekend van de Wetenschap. Tegenwoordig is zij Hoofd Museumzaken bij het TextielMuseum in Tilburg en verantwoordelijk voor tentoonstellingen, programmering, collectie, educatie en publieksbegeleiding.
- Kaweh Modiri
Kaweh Modiri is filmmaker en romanschrijver. In 2010 studeerde hij af aan de Gerrit Rietveld Academy, Beeld & Taal Amsterdam, met de waargebeurde film Mijn inbreker en ik. Deze film werd bekroond met de Rene Coelho Award van het Nederlands Instituut voor Mediakunst. In 2012 debuteerde Modiri als schrijver met de roman Meneer Sadek en de Anderen. Deze roman werd genomineerd voor de Academica Literatuurprijs voor het beste debuut. Voor zijn eerste speelfilm Bodkin Ras ontving hij diverse prijzen. Zijn film Mitra is in afronding en zal begin volgend jaar in premiere gaan. Modiri is ook adviseur bij het Letterenfonds.
- Vedran Mircetic
Vedran Mircetic is gitarist bij De Staat en geeft les op de Herman Brood Academie. Met De Staat heeft Mircetic inmiddels vijf albums uitgebracht, stond hij op festivals als Lowlands, Pinkpop, Sziget en Glastonbury en was onder andere support act voor The Rolling Stones en Muse. De missie van De Staat is om een andere, ongebruikelijke positie binnen de popmuziek in te nemen, waarbij creativiteit en een interdisciplinaire manier van werken het uitgangspunt zijn. Hiervoor ontvangt de band momenteel een vierjarige subsidie van het Fonds Podiumkunsten.
- Abdel Daoudi
Abdel Daoudi is theatermaker en docent. Hij studeerde in 2012 af aan de Opleiding Regie/Theaterdocent aan de Toneelacademie Maastricht. Als regisseur is hij verbonden aan Toneelschuur Producties waar hij vanaf 2021 aantreedt tot de vaste makersploeg. Hij geeft les op de Toneelacademie Maastricht en op de Academie voor Theater en Dans in Amsterdam, daarnaast werkte hij als regieassistent bij Het Nationale Theater. Abdel reflecteert in zijn eigen voorstellingen vanuit zijn bi-culturele achtergrond op de samenleving. Centraal staat: wat heb ik gemeen met de ander? Waarbij hij altijd probeert een verschuiving te creëren in de manier waarop mensen naar anderen en zichzelf kijken.
- Joop Kuyvenhoven
Joop Kuyvenhoven was zelfstandig producent in de Podiumkunsten, founder / directeur van STIP theaterproducties en mede-initiatiefnemer van talrijke (jeugd)theatergezelschappen (1986-2009). Hij was zes jaar als docent en supervisor (praktijkstages) verbonden aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2005 tot 2011 werkzaam als artistiek producent en talentscout voor jeugd- & productiehuis BonteHond in Almere. Sinds 2008 is Kuyvenhoven actief als gids, mentor en aanjager van talentvolle artistiek leiders en producenten. Verder is hij bestuurslid/ ondersteuner van een aantal culturele organisaties en volgt en becommentarieert hij het actuele kunstbeleid in stad en land. In de periode 2012 tot 2018 was Kuyvenhoven als adviseur theater betrokken bij Fonds Podiumkunsten o.a. bij de meerjarige aanvragen/ kunstenplanperiode 2012-2016 en 2017-2020.
- Selby Gildemacher
Selby Gildemacher werkt onder het pseudoniem PIEK!, een multidisciplinaire groep van kunstenaars. Het werk van PIEK! kijkt met een humoristische en ironische blik naar de samenleving en onderzoekt sociale structuren met keramiek, video, websites, performances, installaties, Iphone apps en popmuziek. Hiernaast is Selby mede-organisator van Hackers & Designers (H&D). Een netwerk dat bestaat uit designers, kunstenaars, software-ontwikkelaars, onderzoekers, wetenschappers en theoretici. Sinds 2013 heeft H&D een reeks projecten, workshops, symposia en publicaties gemaakt en georganiseerd waarin onderzoeken door te maken centraal staat. Onderwerpen als ’smart technology', Peer-2-Peer netwerken, alomtegenwoordige computergebruik,cryptocurrencies, biometrische data, en meer in het algemeen het eigendomschap van de gebruiker en burgerschap worden onderzocht. Verder is Selby adviseur beeldende kunst en vormgeving voor de openbare ruimte in Assen en lid van de programmacommissie van Arti et Amicitae.
- Miryam van Lier
Miryam van Lier werkt al ruim dertig jaar in film en televisie in zowel beleidsmatige als inhoudelijke functies. Zij vervult op dit moment verschillende advies- en voorzittersfuncties, onder meer bij het Fonds Podiumkunsten, de gemeentes Utrecht, Den Haag en Amsterdam, en het Vlaams Audiovisueel Fonds. Bij het VAF leidt zij de Engelstalige talentontwikkeling ateliers voor zowel tv-reeksen als speelfilm. Tevens werkt zij internationaal als creative development consultant en scriptcoach, intervisie begeleider en Visual Thinking Strategies facilitator. Van 2009 - 2016 was zij hoofd fictie, jeugdprogramma's en podiumkunsten bij het Mediafonds. Eerder werkte zij als programmeur bij verscheidene filmfestivals in binnen- en buitenland. Daarnaast werkte van Lier als publicist en schrijver over beeldende kunst voor diverse kunstinstellingen. Zij richtte het Engelstalige documentaire tijdschrift DOX op en was coördinator van Documentary.
- Khadija Massaoudi
Khadija Massaoudi is geboren en getogen in Amsterdam. Ze is schrijver, theatermaker en journalist. In haar voorstellingen en concepten komen al of veel van deze disciplines bij elkaar. Naast maken staat ze zelf ook on stage als performer, actrice en bezingt ze de liefde in verschillende talen. Ze gaat samenwerkingen aan met personen met dezelfde of juist tegenovergestelde werkachtergrond. Personen die elkaar ondanks, of beter gezegd, dankzij de verschillen accepteren en versterken. Khadija: 'Jij hebt iets wat ik niet heb, ik heb iets wat jij niet hebt. Laten we samen iets moois maken'.
- Ines van der Scheer
Ines van der Scheer (1964) werkt als bestuurder, adviseur en mentor binnen en buiten de kunsten. Zij studeerde Fotografie en Plastische vormgeving in Houston (USA) en Lissabon en Theaterwetenschap in Utrecht. Lange tijd werkt zij freelance in de fotografie en in het theater, onder andere als projectleider en programmeur. In 2009 krijgt zij samen met Paul Koek en Paul Slangen de opdracht van het Koninklijk Conservatorium om een master muziektheater te ontwikkelen. Van 2010 tot 2019 runt zij, vanuit de muziektheaterpraktijk van de Veenfabriek, de masteropleiding die verder gaat onder de naam T.I.M.E. (This Is Music-theatre Education). Vanaf 2012 werkt zij als bestuurder en adviseur van culturele organisaties, waaronder Fonds Podiumkunsten, Prins Bernhard Cultuurfonds en Cultuurfonds Culemborg.
- Dorien van de Pas
Dorien van de Pas begon haar carrière als programmeur bij Filmtheater ’t Hoogt in Utrecht. Voorts was ze betrokken bij de distributietak Meteor Film, het artlabel van Polygram Filmed Entertainment. Ze werkte achtereenvolgens bij het Stimuleringsfonds Culturele Omroepproducties (later Mediafonds) en het Nederlands Filmfonds. Daar werd ze in 2009 hoofd Speelfilm, waar ze verantwoordelijk was voor het subsidieproces en beleid van alle speelfilms. In 2013 stond ze aan de basis van een nieuwe afdeling: New Screen NL. Deze afdeling had als speerpunt talentontwikkeling en innovatie. Tegelijkertijd was ze Film Consulent voor o.a. nieuw talent, lowbudgetfilms, Filmfonds Shorts en Vrijplaats voor nieuwe schrijvers. Ook was ze 12 jaar de Nederlandse gedelegeerde voor Eurimages, het Europese Coproductiefonds in welke functie ze een groot bedrag binnenhaalde voor co-producties binnen de Nederlandse filmsector. Dorien vervult diverse nevenfuncties. Sinds november 2021 is ze werkzaam als zelfstandig creatief consulent in de audiovisuele industrie en cultuursector onder de naam Dial M Creative Consultancy.
- Cathelijne Blok
Cathelijne Blok heeft een brede achtergrond in de media en de culturele sector. Na haar master Kunstgeschiedenis en minor journalistiek aan de Universiteit Leiden, ging ze aan de slag als maker en 360 ontwikkelaar bij diverse media en reclamebureaus als BNNVARA, FunX, Avrotros, Q Dance en Bruut Amsterdam. Daarnaast heeft ze haar eigen online en offline feministisch kunstplatform The TittyMag opgezet. Ook realiseerde ze diverse online trainingen, lezingen, tentoonstellingen en creatieve projecten voor oa Het Van Gogh Museum, ABN AMRO, Het Mauritshuis, VanMoof, de Nederlandse Ambassade in Tokyo, Stedelijk Museum en de Kunsthal. Bij het Stedelijk Museum Schiedam cureert ze op het moment een tentoonstelling Spirituele Urgentie en op het moment is ze bezig aan haar tweede boek over kunst bij Uitgeverij Podium.
- Sanne Schepers
Sanne Schepers is cultuurwetenschapper en sinds 10 jaar directeur van Afdeling Online. Voordat zij haar eigen bedrijf startte, werkte zij als online adviseur voor Kunstloc, de Stilte en de Bibliotheek Midden-Brabant. Afdeling Online is een online marketing club met een team van 32 specialisten en meer dan 25% aan culturele organisaties als klant, die zij bedienen vanuit hun label Afdeling Cultuur. Afdeling Online verenigt het werken voor de commerciële én culturele sector. Zij zien het namelijk als hun missie om het beste te halen uit deze twee werelden. Want waar het in de profit sector vaak gaat om grote budgetten en geavanceerde campagnes, is er in de non-profit sector vaak weinig tijd, geld en kennis van online marketing. Andersom hebben culturele organisaties vaak prachtige en inspirerende content om mee te werken, iets waar grote bedrijven nog van kunnen leren.
- Valery Mak
Valery Mak werkt bij Kickstart Cultuurfonds als donatieadviseur en was eerder artistiek leider/hoofd programmering bij Kunstlinie Almere Flevoland van 2015 t/m 2019. Mak heeft daarnaast bij Fond Podiumkunsten gewerkt alsook Floriade Expo 2022 en is sinds 2019 actief in de adviesraad van Ymere en Stichting Twisted.
Deanna Herst is kunsthistorica en beschikt over een brede expertise binnen de fotografie, beeldende kunst, digitale cultuur en creatieve industrie. Op dit gebied is zij lange tijd werkzaam geweest als curator en producent en publiceerde zij in diverse internationale media. Zij is momenteel hoofddocent aan de Willem de Kooning Academie waar zij onderzoek doet naar Open Design en de betekenis van participatie voor artistiek auteurschap. Zij heeft een groot internationaal netwerk o.a. door haar PhD onderzoek over Open Design. Herst is goed thuis in E-cultuur en Nieuwe Media en heeft veel ervaring met advieswerk, o.m. op het gebied van jong talent. Momenteel adviseert ze ook voor de RRKC bij de commissie Architectuur, Vormgeving en Digitale Cultuur.
Huib Haye van der Werf heeft de kunstacademie in Den Haag gevolgd en kunstgeschiedenis gestudeerd. Daarna heeft hij als curator gewerkt bij onder meer SKOR, Taak en NAi. Sinds 2013 is hij Hoofd artistiek programma bij de Van Eyck Academy in Maastricht.
Peter Jansen is business manager van het Scapino Ballet Rotterdam. Na een carrierewending vanuit de commerciele sector heeft hij zich als hoofd marketing en ondernemerschap NAPK en als producent en adviseur van diverse dans- en theatergezelschappen gespecialiseerd in alle aspecten van cultureel ondernemerschap. De leidraad hierbij is een moderne integrale aanpak waarin artistieke urgentie, publieksgroei en bedrijfsmatig belang elkaar versterken. Hij is verder adviseur cultureel ondernemen voor de Kunstraad Groningen en bekleedt diverse bestuursfuncties waaronder voor het Rotterdamse Timewindow, een hub van 50 onafhankelijke makers in de dans en performance en ArchiNed, de enige onafhankelijke community based website over architectuur in Nederland.
Karin Post is actief in de kunst vanuit haar achtergrond als danseres en choreografe. Ze maakte dansvoorstellingen, maar ook andersoortige theaterprojecten, performances, films en animaties. Daarnaast werkt ze in de beeldende kunsten als curator van multidisciplinaire tentoonstellingen met het museum als platform voor dans. Sinds 1989 trad ze op als danseres in eigen werk en in samenwerking met choreografen, beeldend kunstenaars, vormgevers, componisten en film- of toneelregisseurs. Ze is curator contextprogrammering, en ontwikkelt projecten vanuit actuele thematiek in de kunsten.
Elles van Vegchel heeft een brede achtergrond in de museumwereld. Na haar studie Kunst en Kunstbeleid aan de Rijksuniversiteit Groningen, ging ze aan de slag als kunstadviseur bij PostNL. Daarna was zij verbonden aan de Hermitage en De Nieuwe Kerk in Amsterdam als Hoofd Publieksbegeleiding en Coördinator Tentoonstellingen en Evenementen. Als projectleider bij Museum Rotterdam, realiseerde ze diverse tentoonstellingen en activiteiten. Bij NEMO Science Museum, was zij tentoonstellingsmaker en gaf zij leiding aan het Projectbureau en het grootste landelijke wetenschapsfestival van Nederland, het Weekend van de Wetenschap. Tegenwoordig is zij Hoofd Museumzaken bij het TextielMuseum in Tilburg en verantwoordelijk voor tentoonstellingen, programmering, collectie, educatie en publieksbegeleiding.
Kaweh Modiri is filmmaker en romanschrijver. In 2010 studeerde hij af aan de Gerrit Rietveld Academy, Beeld & Taal Amsterdam, met de waargebeurde film Mijn inbreker en ik. Deze film werd bekroond met de Rene Coelho Award van het Nederlands Instituut voor Mediakunst. In 2012 debuteerde Modiri als schrijver met de roman Meneer Sadek en de Anderen. Deze roman werd genomineerd voor de Academica Literatuurprijs voor het beste debuut. Voor zijn eerste speelfilm Bodkin Ras ontving hij diverse prijzen. Zijn film Mitra is in afronding en zal begin volgend jaar in premiere gaan. Modiri is ook adviseur bij het Letterenfonds.
Vedran Mircetic is gitarist bij De Staat en geeft les op de Herman Brood Academie. Met De Staat heeft Mircetic inmiddels vijf albums uitgebracht, stond hij op festivals als Lowlands, Pinkpop, Sziget en Glastonbury en was onder andere support act voor The Rolling Stones en Muse. De missie van De Staat is om een andere, ongebruikelijke positie binnen de popmuziek in te nemen, waarbij creativiteit en een interdisciplinaire manier van werken het uitgangspunt zijn. Hiervoor ontvangt de band momenteel een vierjarige subsidie van het Fonds Podiumkunsten.
Abdel Daoudi is theatermaker en docent. Hij studeerde in 2012 af aan de Opleiding Regie/Theaterdocent aan de Toneelacademie Maastricht. Als regisseur is hij verbonden aan Toneelschuur Producties waar hij vanaf 2021 aantreedt tot de vaste makersploeg. Hij geeft les op de Toneelacademie Maastricht en op de Academie voor Theater en Dans in Amsterdam, daarnaast werkte hij als regieassistent bij Het Nationale Theater. Abdel reflecteert in zijn eigen voorstellingen vanuit zijn bi-culturele achtergrond op de samenleving. Centraal staat: wat heb ik gemeen met de ander? Waarbij hij altijd probeert een verschuiving te creëren in de manier waarop mensen naar anderen en zichzelf kijken.
Joop Kuyvenhoven was zelfstandig producent in de Podiumkunsten, founder / directeur van STIP theaterproducties en mede-initiatiefnemer van talrijke (jeugd)theatergezelschappen (1986-2009). Hij was zes jaar als docent en supervisor (praktijkstages) verbonden aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2005 tot 2011 werkzaam als artistiek producent en talentscout voor jeugd- & productiehuis BonteHond in Almere. Sinds 2008 is Kuyvenhoven actief als gids, mentor en aanjager van talentvolle artistiek leiders en producenten. Verder is hij bestuurslid/ ondersteuner van een aantal culturele organisaties en volgt en becommentarieert hij het actuele kunstbeleid in stad en land. In de periode 2012 tot 2018 was Kuyvenhoven als adviseur theater betrokken bij Fonds Podiumkunsten o.a. bij de meerjarige aanvragen/ kunstenplanperiode 2012-2016 en 2017-2020.
Selby Gildemacher werkt onder het pseudoniem PIEK!, een multidisciplinaire groep van kunstenaars. Het werk van PIEK! kijkt met een humoristische en ironische blik naar de samenleving en onderzoekt sociale structuren met keramiek, video, websites, performances, installaties, Iphone apps en popmuziek. Hiernaast is Selby mede-organisator van Hackers & Designers (H&D). Een netwerk dat bestaat uit designers, kunstenaars, software-ontwikkelaars, onderzoekers, wetenschappers en theoretici. Sinds 2013 heeft H&D een reeks projecten, workshops, symposia en publicaties gemaakt en georganiseerd waarin onderzoeken door te maken centraal staat. Onderwerpen als ’smart technology', Peer-2-Peer netwerken, alomtegenwoordige computergebruik,cryptocurrencies, biometrische data, en meer in het algemeen het eigendomschap van de gebruiker en burgerschap worden onderzocht. Verder is Selby adviseur beeldende kunst en vormgeving voor de openbare ruimte in Assen en lid van de programmacommissie van Arti et Amicitae.
Miryam van Lier werkt al ruim dertig jaar in film en televisie in zowel beleidsmatige als inhoudelijke functies. Zij vervult op dit moment verschillende advies- en voorzittersfuncties, onder meer bij het Fonds Podiumkunsten, de gemeentes Utrecht, Den Haag en Amsterdam, en het Vlaams Audiovisueel Fonds. Bij het VAF leidt zij de Engelstalige talentontwikkeling ateliers voor zowel tv-reeksen als speelfilm. Tevens werkt zij internationaal als creative development consultant en scriptcoach, intervisie begeleider en Visual Thinking Strategies facilitator. Van 2009 - 2016 was zij hoofd fictie, jeugdprogramma's en podiumkunsten bij het Mediafonds. Eerder werkte zij als programmeur bij verscheidene filmfestivals in binnen- en buitenland. Daarnaast werkte van Lier als publicist en schrijver over beeldende kunst voor diverse kunstinstellingen. Zij richtte het Engelstalige documentaire tijdschrift DOX op en was coördinator van Documentary.
Khadija Massaoudi is geboren en getogen in Amsterdam. Ze is schrijver, theatermaker en journalist. In haar voorstellingen en concepten komen al of veel van deze disciplines bij elkaar. Naast maken staat ze zelf ook on stage als performer, actrice en bezingt ze de liefde in verschillende talen. Ze gaat samenwerkingen aan met personen met dezelfde of juist tegenovergestelde werkachtergrond. Personen die elkaar ondanks, of beter gezegd, dankzij de verschillen accepteren en versterken. Khadija: 'Jij hebt iets wat ik niet heb, ik heb iets wat jij niet hebt. Laten we samen iets moois maken'.
Ines van der Scheer (1964) werkt als bestuurder, adviseur en mentor binnen en buiten de kunsten. Zij studeerde Fotografie en Plastische vormgeving in Houston (USA) en Lissabon en Theaterwetenschap in Utrecht. Lange tijd werkt zij freelance in de fotografie en in het theater, onder andere als projectleider en programmeur. In 2009 krijgt zij samen met Paul Koek en Paul Slangen de opdracht van het Koninklijk Conservatorium om een master muziektheater te ontwikkelen. Van 2010 tot 2019 runt zij, vanuit de muziektheaterpraktijk van de Veenfabriek, de masteropleiding die verder gaat onder de naam T.I.M.E. (This Is Music-theatre Education). Vanaf 2012 werkt zij als bestuurder en adviseur van culturele organisaties, waaronder Fonds Podiumkunsten, Prins Bernhard Cultuurfonds en Cultuurfonds Culemborg.
Dorien van de Pas begon haar carrière als programmeur bij Filmtheater ’t Hoogt in Utrecht. Voorts was ze betrokken bij de distributietak Meteor Film, het artlabel van Polygram Filmed Entertainment. Ze werkte achtereenvolgens bij het Stimuleringsfonds Culturele Omroepproducties (later Mediafonds) en het Nederlands Filmfonds. Daar werd ze in 2009 hoofd Speelfilm, waar ze verantwoordelijk was voor het subsidieproces en beleid van alle speelfilms. In 2013 stond ze aan de basis van een nieuwe afdeling: New Screen NL. Deze afdeling had als speerpunt talentontwikkeling en innovatie. Tegelijkertijd was ze Film Consulent voor o.a. nieuw talent, lowbudgetfilms, Filmfonds Shorts en Vrijplaats voor nieuwe schrijvers. Ook was ze 12 jaar de Nederlandse gedelegeerde voor Eurimages, het Europese Coproductiefonds in welke functie ze een groot bedrag binnenhaalde voor co-producties binnen de Nederlandse filmsector. Dorien vervult diverse nevenfuncties. Sinds november 2021 is ze werkzaam als zelfstandig creatief consulent in de audiovisuele industrie en cultuursector onder de naam Dial M Creative Consultancy.
Cathelijne Blok heeft een brede achtergrond in de media en de culturele sector. Na haar master Kunstgeschiedenis en minor journalistiek aan de Universiteit Leiden, ging ze aan de slag als maker en 360 ontwikkelaar bij diverse media en reclamebureaus als BNNVARA, FunX, Avrotros, Q Dance en Bruut Amsterdam. Daarnaast heeft ze haar eigen online en offline feministisch kunstplatform The TittyMag opgezet. Ook realiseerde ze diverse online trainingen, lezingen, tentoonstellingen en creatieve projecten voor oa Het Van Gogh Museum, ABN AMRO, Het Mauritshuis, VanMoof, de Nederlandse Ambassade in Tokyo, Stedelijk Museum en de Kunsthal. Bij het Stedelijk Museum Schiedam cureert ze op het moment een tentoonstelling Spirituele Urgentie en op het moment is ze bezig aan haar tweede boek over kunst bij Uitgeverij Podium.
Sanne Schepers is cultuurwetenschapper en sinds 10 jaar directeur van Afdeling Online. Voordat zij haar eigen bedrijf startte, werkte zij als online adviseur voor Kunstloc, de Stilte en de Bibliotheek Midden-Brabant. Afdeling Online is een online marketing club met een team van 32 specialisten en meer dan 25% aan culturele organisaties als klant, die zij bedienen vanuit hun label Afdeling Cultuur. Afdeling Online verenigt het werken voor de commerciële én culturele sector. Zij zien het namelijk als hun missie om het beste te halen uit deze twee werelden. Want waar het in de profit sector vaak gaat om grote budgetten en geavanceerde campagnes, is er in de non-profit sector vaak weinig tijd, geld en kennis van online marketing. Andersom hebben culturele organisaties vaak prachtige en inspirerende content om mee te werken, iets waar grote bedrijven nog van kunnen leren.
Valery Mak werkt bij Kickstart Cultuurfonds als donatieadviseur en was eerder artistiek leider/hoofd programmering bij Kunstlinie Almere Flevoland van 2015 t/m 2019. Mak heeft daarnaast bij Fond Podiumkunsten gewerkt alsook Floriade Expo 2022 en is sinds 2019 actief in de adviesraad van Ymere en Stichting Twisted.